ІІІ
Ознака Общини - висока моральність
Короткий Розарій (за книгою "Агні Йога. Община")
АУМ ТАТ САТ. АУМ
Розвіюємо марновірство, невігластво й страх.
Куємо мужність, волю та знання.
Будь-яке прагнення
до освіти вітається.
Кожен забобон неуцтва викритий.
Трудящий, чи горять у твоїй свідомості
основи співпраці й общини?
Якщо це полум'я вже просвітило мозок твій,
засвой ознаки Вчення Наших Гір.
Трудящий, не втомися перед головоломкою
деяких виразів.
Кожен рядок - вища міра простоти.
Привіт трудящим і шукачам!
АУМ ТАТ САТ. АУМ
1. Головне нерозуміння буде в тім, що праця є відпочинок. Відмінити доведеться багато розваг. Головне треба зрозуміти, що твори науки, мистецтва є освіта, але не розвага. Ряд розваг має бути знищений, як розсадник вульгарності. Фронт освіти повинен очистити притони дурнів, які сидять за кухлем пива. Також явище лайки має знайти більш суворе покарання. Також явище вузького спеціалізму повинно бути засуджено. (63)1
АУМ
2. Користолюбство є брутальне невігластво. Тільки істинна співпраця може врятувати від такої злоякісної корости. Користолюбець має на обличчі своєму печать. Він не причетний до серця, чаша його гірка. І Тонкий Світ для користолюбця лише джерело тортур. (113)
АУМ
3. Не любимо невігласів, не любимо боягузів, які нехтують у жаху можливостями еволюції.
Гасники вогнів, світлоненависники, чи не все одно, з якого боку ви повзете! Ви хочете загасити полум'я знання, але неосвічена община - темниця, адже община й невігластво несумісні. Треба знати. Не вірте, але знайте! (119)
АУМ
4. Трупів не їдять, але вбитих тварин прийнято їсти. Треба запитати, яка різниця, адже вбита тварина хіба не труп? Ми радимо не вживати м'яса з простої доцільності. Звісно, кожен розуміє, що вживати клітини, що розкладаються, шкідливо. Але коли починається це розкладання? У момент припинення функції життя тіло втрачає загороджувальне випромінювання, і негайно розкладання починається. Тому життєва мудрість про невживання трупів в їжу лицемірна. Тому радимо їжу мучну, молочну і рослинну, де менше розкладання. (148)
АУМ
5. Звичайно, процес життя рослин походить на життя тварин, але можна бачити, що розкладання рослин починається набагато пізніше. Краще свіжі рослини або сушені на великому жару. Хліб краще прісний без жирів. Достатньо жирових речовин у коров'ячому й рослинному маслах.
Ваше найменування - вегетаріанство - невдале; воно підкреслює відділення за принципом, але не по суті.
Їжа має бути в общині рослинна, адже члени общини повинні переслідувати найбільшу доцільність. У дорозі не будемо розбірливі. Не забудемо корисність смоли у всіх видах. На шляху будемо пам'ятати, що їжа двічі на день достатня. Довго за столом не сидимо. (148)
АУМ
6. Нагадаємо про якості, абсолютно неприпустимі в общині: невігластво, страх, брехня, лицемірство, своєкорисливість, присвоєння, пияцтво, куріння і лихослів'я. Хтось скаже: "Бажаєте ангелів набрати". Ми ж запитаємо: "Хіба у вашій землі всі брехуни або п'яниці? Ми ж знаємо багатьох мужніх і правдивих". Знову скажуть: "Надто високі вимоги". Відповімо: "Невже у вас всі лихослови й своєкорисливі? Усі ці умови страшні тільки для міщанина, який ховає під порогом багатство. У Нас, у Гімалаях, давно знайшлися люди, котрим сказані умови - не лякало". (178)
АУМ
7. Раджу придивитися до общинників. А якщо хтось не може вмістити всіх умов, той нехай позбавляється всіх можливостей кооперації. Нехай походить по-звіриному, поки не відчує потягу до людиноподібності.
Поки свідомість не прийняла общини, кожне найменше здасться непереборним. Можна відмовитися від кожної слабкості, якщо ясне завдання майбутнього. Думайте про докладання себе до майбутнього, і страх теперішнього розчиниться. Не беріть вимовлене за пишну фразу, але каменярі, обтісуйте ваші кам'яні серця. Після серця скам'яніє мозок.
Чи можемо сумніватися, що ви захочете перемогти ваші недоліки? Для початку не брешіть, і не бійтеся, і вчитеся щодня. Не треба твердити про це общинникам, але можуть бути псевдообщинники: їх треба відділяти, як заразу сифілісу. (178)
АУМ
8. Широко можна збирати молодих співробітників. Учитель хотів би бачити напружене шукання замість маленьких пересудів. Ніч лежить над тими, хто боїться, явний збиток їм менше помітний, ніж волос зайвий на голові сусіда. Чи можна думати про общину, коли зайняті плітками? Але трудність зменшується, коли знаємо, що ратники наклепу можуть залишитися за стінами нових міст. (188)
АУМ
9. Нехай наклепники переглянуть перелік всього, ними обмовленого. Чи не буде це перелік людських, еволюційних знаходжень? Ніякий наклеп не вплине на наслідок еволюції. Але наклеп є пожирачем життєвого палива, і з погляду доцільності має бути знищений. Безглузде, лайливе слово часто не супроводжується чіткою думкою, але природа наклепу виношена в пітьмі, і думка несе його нечутно, як політ пугача.
Запитує хтось - навіщо так звертати увагу на наклеп? Той, що запитує, не знає про економію енергії.
Не треба сумувати про засмічену дорогу, але горе тим, хто смітить! (188)
АУМ
10. Будь-яка насильність засуджена. Насильне рабство, насильний шлюб, насильна праця збуджують обурення і засудження. Але з усіх насильств найбільш злочинне й потворне видовище являє насильна община. Кожне насильство приречено на реакцію, а найгірше насильство приречено на реакцію найгіршу. (219)
АУМ
АУМ ТАТ САТ. АУМ
_____________
1 У круглих дужках після абзацу вказаний номер пункту з книги "Агні Йога. Община".