Розарії українською мовою

ХІ

Шкільна освіта

Короткий Розарій (за книгою "Агні Йога. Община")

АУМ ТАТ САТ. АУМ

Розвіюємо марновірство, невігластво й страх.
Куємо мужність, волю та знання.
Будь-яке прагнення
до освіти вітається.
Кожен забобон неуцтва викритий.
Трудящий, чи горять у твоїй свідомості
основи співпраці й общини?
Якщо це полум'я вже просвітило мозок твій,
засвой ознаки Вчення Наших Гір.
Трудящий, не втомися перед головоломкою
деяких виразів.
Кожен рядок - вища міра простоти.
Привіт трудящим і шукачам!

АУМ ТАТ САТ. АУМ

1. Школи мають бути оплотом пізнання у всій повноті. Кожна школа від самої початкової повинна бути живою ланкою серед всіх училищ до самого вищого. Пізнання має поповнюватися все життя. Повинно навчати прикладному знанню, не відриваючи від науки історичної і філософської. Мистецтво мислення має бути розвинене в кожному робітнику. Тільки тоді він зрозуміє радість вдосконалення і зможе використовувати дозвілля. (103)1

АУМ

2. Кожна школа має бути істинним освітнім об'єднанням. При школах має бути корисний музей, у якому самі учні повинні приймати участь. Має бути кооператив, і учні повинні навчатися і такому співробітництву. Повинні відбуватися будь-які вияви мистецтва. Без шляхів краси не може бути освіти. (104)

АУМ

3. Навчання буде найприємнішою годиною, коли вчитель оцінить здібності учнів. Тільки розпізнавання здібностей дозволить справедливо ставитися до майбутніх робітників. Часто самі учні не розуміють свого призначення. Вчитель, як друг, напучує їх за кращим напрямком. Ніяке насилля не застосовне у школах. Тільки переконання може личити пізнанню. Більше дослідів, більше бесід, стільки радості в докладанні своїх сил. Малі люблять роботу "великих". (105)

АУМ

4. Коли родина не вміє, то нехай школа навчить чистоті у всьому побуті. Бруд - не від бідності, але від неуцтва. Чистота в житті є присінок чистоти серця. Хто ж не хоче, щоб народ був чистим? Треба обладнати школи так, щоб вони були розсадниками прикрашання життя. Кооперація допоможе знайти форму для кожного побуту. Де одному не знайти рішення, там допоможе община. Не кулачні бої, але творці будуть гордістю країни. (106)

АУМ

5. Школа має не тільки вміщувати любов до книги, але повинна навчити читати, і останнє не легше першого. Треба вміти зосередити думку, щоб вникнути у книгу. Не око, але мозок і серце читають. Книга не займає почесного місця в багатьох домах. (107)

АУМ

6. Обов'язок общини - затвердити книгу, як друга дома. Кооператив, насамперед, має книжкову полицю, зміст котрої дуже великий. Буде розказано про цінності вітчизни і її зв'язку зі світом; показані будуть герої, творці й працівники. І поняття честі й обов'язку, і обов'язку до свого ближнього затвердиться, так само як і милосердя. Багато прикладів, які звуть до пізнавання і відкриттів. (107)

АУМ

7. Серед навчальних предметів нехай будуть дані основи астрономії, але поставив її як присінок до дальніх світів. Так школи збудять перші думки про життя в дальніх світах. Простір оживе, астрохімія і промені наповнять уявлення про велич Всесвіту. Молоді серця відчують себе не мурахами на земній корі, але носіями духа й відповідальними за планету. Зупиняємо увагу на школах, адже від них затвердиться співпраця. Не буде творення без співпраці. Не буде міцності держави й союзу, коли буде панувати ветха замість. (110)

АУМ

8. Безглуздо думати, що піт - явище тільки фізичне. При розумовій роботі виходить особлива еманація, цінна для насичення простору. Якщо піт тіла може удобрювати землю, то піт духа відновлює прану, хімічно перетворюючись у променях Сонця. Труд - вінець Світла. Треба, щоб учень школи пам'ятав значення праці, як фактору світобудови. Наслідком праці буде твердість свідомості. Яскраво треба підкреслити робочу атмосферу. (117)

АУМ

9. Нехай Вчитель проникливо розпізнає тих, які можуть швидко йти. Не треба хвалити їх, але слід розчистити їм шлях. Слід створити проміжні курси, цими східцями швидкі можуть збігати. Не приховуйте від них труднощів. Для відомого типу свідомості кожен подвигоподібний рух вже є світло й радість. (207)

АУМ

10. Також від вчителя залежить швидко визначити напрямок мислення учня, адже помилкове напуття є важкий злочин, цим можна втратити кращих працівників. Кожна нерухома програма є труп, котрий нестерпний при світлі сонця знання. Як можна скоріше треба зміцнити школу, перевірив свідомість вчителя. Створіть йому краще становище, щоб покласти на нього відповідальність за свідомість общинних робітників. (207)

АУМ

АУМ ТАТ САТ. АУМ

_____________

1 У круглих дужках після абзацу вказаний номер пункту з книги "Агні Йога. Община".